ukázka ► iKarta C
rozvoj osobnosti
strategie a rozvoj školy
evaluace MAP
ŠAP-MAP-KAP
komunikace ve škole
Implementační karty jsou sestavovány dle individuálních akčních plánů a indikační hodnoty intervencí (skutky %), které jsou vždy souhrnným výsledkem předchozí vícehlediskové evaluace(c). |
Podle výsledků vedených v ikartě je možné v MAPu vybírat a přenášet jako dobrou praxi ty opatření a intervence, které se osvědčily. |
(malá modelová ukázka) Implementační karta (C) pro Knihovnu formativní praxe |
Legenda: D = doporučení / Z = zásadní / V = významný / P = příležitostný / F = formativnost / A = aktivizace / W = wellbeing / RP = rovné příležitosti |
A) Hodnoto-tvorný, systémový cíl |
B) Soubory dobré praxe - systémová opatření |
D |
C) Příklady (měřitelných) opatření a/nebo intervencí |
podmínky |
skutky |
pokrok |
udržitelnost |
F |
A |
W |
RP |
5. Ředitelé škol v regionu
jsou leadři a manažeři |
5.1) Podpora společného,
každoročního akčního plánování
opatření, aktivit školy a investic
a organizace školy. |
Z |
1. Akční plán školy je tvořen ve spolupráci se všemi učiteli. |
95,48% |
88,19% |
50,12% |
80,54% |
F |
|
W |
RP |
V |
2. Plán zahrnuje aktualizovanou analýzu vzdělávacích potřeb. |
70,31% |
75,63% |
33,17% |
77,19% |
F |
A |
W |
RP |
P |
3. Plán počítá s průběžnou evaluací. |
62,17% |
58,60% |
71,54% |
81,88% |
F |
A |
|
|
P |
4. Výsledky evalauce jsou sdíleny a diskutovány mezi učiteli. |
58,22 |
12,18% |
45,01% |
65,72% |
F |
A |
W |
RP |
|
... atd. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. Kvalitní učitel
je klíčovým předpokladem
kvalitního vzdělávání |
6.1) Podpora pedagogů
při zavádění aktivit v oblasti
osob. a soc.dovedností
dětí a žáků, která bude mít růstový vliv
na profesionalitu učitelů |
V |
1. Cílené vyhledávání DVPP s tématem osobnostního rozvoje. |
92,44% |
92,15% |
12,30% |
91,17% |
|
A |
W |
RP |
V |
2. Osobní pedagogická práce s implementací získaných metod. |
83,31% |
33,69% |
24,62% |
48,21% |
F |
|
W |
RP |
P |
3. Metody práce s dětmi a žáky, rozvíjející komunikační dovednosti. |
66,48% |
22,41% |
18,04% |
64,20% |
F |
A |
|
RP |
Z |
4. Podpora učitelů v práci s žákovskou učební reflexí. |
68,19% |
19,07% |
28,14% |
50,67% |
F |
A |
W |
RP |
Z |
5. Metody pro společné aktivity mezi staršími a mladšími žáky. |
48,43% |
6,35% |
14,85% |
22,42% |
F |
A |
W |
|
V |
6. Regulace a korekce soc.bezpečného prostředí v inkludované třídě. |
38,17% |
29,70% |
28,19% |
35,41% |
F |
A |
W |
RP |
Z |
7. Kolegiální hospitace zaměřená sociální dovednosti dětí a žáků. |
41,15% |
67,52% |
22,47% |
32,09% |
|
A |
W |
RP |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6.2) Podpora učitelů v rozvíjení
kritické a růstové myšlení u žáků
aby mohli dosahovat
lepších výsledků |
P |
1. Cílené vyhledávání DVPP s tématem organizace vyučovací hodiny. |
94,21% |
22,54% |
8,76% |
92,30% |
F |
A |
|
RP |
V |
2. Metody edukační práce pro rozvoj analýzy a syntézy. |
51,25% |
19,58% |
2,64% |
17,35% |
F |
A |
|
|
Z |
3. Metody edukační práce pro rozvoj reflexe poznání. |
39,12% |
44,19% |
3,97% |
16,21% |
F |
A |
W |
RP |
Z |
4. Dílny a tréninkové aktivity pro didaktiku vnitřní motivace žáků. |
48,46% |
62,84% |
53,03% |
43,38% |
F |
A |
W |
RP |
V |
5. Podpora učitelů při zavedení projektových prvků v konvenční výuce. |
39,46% |
49,33% |
32,20% |
28,16% |
F |
A |
W |
|
Z |
6. Kompetenční rozvoj učitelů v podávání zpětné vazby žákům. |
43,28% |
68,90% |
21,18% |
33,58% |
F |
A |
W |
RP |
.. atd. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Učitelé pak nemusí neuroticky naplnit věškerý vypsaný "standard", ale podle svých rozvojových potřeb a kontextových možností si vybírají takové soubory opatření, které jsou v "zóně jejich nejbližšího osobního vývoje". Opakovaným zlepšováním se postupně dopracují k hlubší, kontextové zkušenosti, kterou jsou schopni předávat svým kolegům. Míru rozvoje specifických dovedností jako "oblast nejbližšího pedagogického vývoje" je potřeba indikovat v komplexitě použitých metodik, osobních zkušeností, pracovního času, osobního vlivu a viditelného užitku. Takové kombinačně-korelační mapování a měření strukturuje, uchovává a sdílí "knihovna (vyzkoušené a reflektované) praxe".
Pro školy a projektové aktivity poskytujeme evaluační měření "zóny nejbližšího vývoje", včetně celkových rozvojových podmínek, potřeb a pracovních motivací.