ukázka ► iKarta B
komunikace s rodiči
formativní evaluace
metody a formy práce
strategie a rozvoj školy
ŠAP-MAP-KAP
Implementační karty jsou sestavovány dle individuálních akčních plánů a indikační hodnoty intervencí (skutky %), které jsou vždy souhrnným výsledkem předchozí vícehlediskové evaluace(c). |
Podle výsledků vedených v ikartě je možné v MAPu vybírat a přenášet jako dobrou praxi ty opatření a intervence, které se osvědčily. |
(malá modelová ukázka) Implementační karta (B) pro Knihovnu formativní praxe |
Legenda: D = doporučení / Z = zásadní / V = významný / P = příležitostný / F = formativnost / A = aktivizace / W = wellbeing / RP = rovné příležitosti |
A) Hodnoto-tvorný, systémový cíl |
B) Soubory dobré praxe - systémová opatření |
D |
C) Příklady (měřitelných) opatření a/nebo intervencí |
podmínky |
skutky |
pokrok |
udržitelnost |
F |
A |
W |
RP |
3) Zlepšení spolupráce
mezi aktéry vzdělávání
v našem regionu |
3. 1) Vzdělávání zřizovatelů
v kompetencích a povinnostech
vůči školám a školským zařízením |
Z |
1. Vzdělávání zřizovatelů v oblasti wellbeingu škol. |
14,45% |
29,19% |
16,53% |
10,13% |
F |
A |
W |
|
V |
2. Vzdělávání zřizovatelů v oblasti vedení lidských zdrojů. |
18,90% |
50,63% |
7,04% |
28,19% |
|
|
W |
RP |
P |
3. Vzdělávání zřizovatelů v tématu zásad pedagogických směrů. |
5,17% |
61,47% |
1,58% |
31,25% |
|
A |
W |
RP |
V |
4. Vzdělávání zřizovatelů v zásadách výběru ředitelů škol. |
47,35% |
76,30% |
22,96% |
33,14% |
|
A |
|
RP |
V |
5. Sdílení zkušeností mezi zřizovateli a řediteli škol. |
72,43% |
13,74% |
45,41% |
85,50% |
F |
A |
W |
RP |
P |
6. Sdílení zkušeností s rozvojem škol mezi zřizovateli navzájem. |
48,61% |
10,67% |
38,55% |
71,22% |
|
A |
W |
RP |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.2) Podpora a rozvoj
komunikace školy
otevřené pro rodiče |
V |
1. Pravidelné neformální setkávání s rodinami dětí a žáků. |
88,27% |
61,43% |
14,02% |
79,52% |
F |
A |
W |
RP |
P |
2. Celoživotní vzdělávání (a osvěta) rodičů ve výchově dětí. |
9,40% |
6,90% |
7,17% |
40,34% |
F |
|
W |
RP |
Z |
3. Motivace rodičů ke spolupráci formou TRIPARTITY |
16,37% |
78,99% |
9,22% |
18,23% |
F |
A |
|
RP |
V |
4. Rozhovory s rodiči nad tématem životního uplatnění dětí |
77,81% |
70,12% |
61,24% |
38,16% |
|
|
W |
|
V |
5. Účast rodičů na plánovaní aktivit školy. |
50,63% |
11,22% |
3,71% |
40,31% |
F |
A |
|
RP |
V |
5. Účast některých rodičů na neformálním vzdělávání. |
34,14% |
5,51% |
2,68% |
12,55% |
F |
A |
W |
RP |
P |
6. Využití sdílených informací školních webů. |
94,62% |
63,93% |
61,15% |
96,57% |
|
A |
|
RP |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3.3) Rozvoj systematické spolupráce
mezi shodnými
a návaznými stupni vzdělávání |
P |
1. Dny vzájemné meziškolní inspirace - konferenční pojetí. |
65,74% |
5,95% |
2,71% |
41,62% |
F |
A |
|
RP |
Z |
2. Sdílení dobrých zkušeností mezi řediteli vzděl.organizací. |
78,97% |
45,15% |
28,01% |
70,47% |
F |
A |
W |
|
Z |
3. Společné projekty v území + společné oborové projekty mimo území. |
48,39% |
19,26% |
16,33% |
35,15% |
F |
A |
W |
RP |
Z |
4. Vybudování speciálních výukových prostorů. (např. pro přírodovědu nebo polytechniku). |
41,66% |
10,53% |
38,97% |
48,46% |
F |
A |
W |
RP |
V |
5. Škola jako komunitní centrum. |
15,63% |
2,17% |
17,05% |
12,36% |
F |
|
|
RP |
|
... atd. |
|
|
|
|
|
|
|
|
.. atd. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Učitelé pak nemusí neuroticky naplnit věškerý vypsaný "standard", ale podle svých rozvojových potřeb a kontextových možností si vybírají takové soubory opatření, které jsou v "zóně jejich nejbližšího osobního vývoje". Opakovaným zlepšováním se postupně dopracují k hlubší, kontextové zkušenosti, kterou jsou schopni předávat svým kolegům. Míru rozvoje specifických dovedností jako "oblast nejbližšího pedagogického vývoje" je potřeba indikovat v komplexitě použitých metodik, osobních zkušeností, pracovního času, osobního vlivu a viditelného užitku. Takové kombinačně-korelační mapování a měření strukturuje, uchovává a sdílí "knihovna (vyzkoušené a reflektované) praxe".
Pro školy a projektové aktivity poskytujeme evaluační měření "zóny nejbližšího vývoje", včetně celkových rozvojových podmínek, potřeb a pracovních motivací.