|
Uvedené evaluační nástroje pracují
pouze prostřednictvím aplikace
Portfolionet(c).
Evaluační nástroj, mapující dovedností učitelů v konstruktivistickém modelu vzdělávání. Dovednosti komunikace, práce s kolektivem, organizace edukační práce, dovednosti psychodidaktiky pro použití konstruktivismu, dovednosti facilitace žákovské reflexe.
Užitky evaluačního nástroje - MAP.277
- mapa 28 sociálních, ovlivněných interakcí
- analytický obraz různých lidských postojů
- formativní evaluační optika - 2 váhy
- portrét týmové realizační kapacity
- volitelná faktorová filtrace
- analytický tabulkový a grafický výstup
- evaluační analýza pro vedení školy
Zpráva, kterou "podá" formativní evaluační nástroj (grafy a tabulky) obsahuje informace, dle kterých můžou lidé zlepšovat svou praxi tím, že se učí rozhodovat k činům podle určitých hledisek. Běžná evaluace je zaměřená na cíle i procesy, ale vidí je bez tzv. lidského faktoru. Formativní evaluace je k tomu zaměřená i na kvalitativní hlediska, vztažená k možnostem člověka. Díky nim můžeme snadněji implementovat naše záměry ve smyslu pokroku, užitku a dobra. Cyklus DMAIC služebně kopíruje cyklus PDCA, kde plánujeme, realizujeme, hodnotíme a vyhodnocujeme, co bychom mohli zlepšovat. Abychom mohli zlepšit svět, musíme současně "zlepšovat = vzdělávat" člověka, který nakonec definuje cíle, svými možnostmi zasahuje a tvaruje svět a nakonec posuzuje kvalitu. Komplementární indikátory © vnášejí do procesu regulace evaluační optiku, která pomáhá vidět problém a jeho řešení integrovaně, tedy jak z hlediska různých potřeb, cílů a přínosů, tak z hlediska smyslu a vůle, tedy realizačních schopností člověka (více hodnotová optika). |
Participace na řízení organizace - znamená, že zainteresovaní pracovníci vnitřně více ovlivňují podmínky, ve kterých žijí, pracují a podílejí se na tvorbě koncepce organizace – více o ní diskutují, hledají konsenzus a společně rozhodují. Výsledkem je pak nejen kvalitnější rozhodovací, ale i implementační proces. Podíl pracovníků na rozhodování je zejména podílem na vážení důležitosti při tvorbě cílů a smyslu školní strategie. Zapojit do rozhodovací procesu zkušenost spolupracovníků znamená, získat je také pro implemetaci. Evaluační participací a sdílením lze získat relevantní podklady pro rozhodování o hlavních i vedlejších cílech i cestách, ale hlavně o smyslu plánu či vize. Aktivní ovlivňování rozvoje je pak znovu svěřeno do rukou Demingova cyklu.
|
Uvedené evaluační nástroje pracují
pouze prostřednictvím aplikace
Portfolionet(c).