|
Uvedené evaluační nástroje pracují
pouze prostřednictvím aplikace
Portfolionet(c).
Smyslem evaluačního dotazníku je získat důležité informace pro učitele, aby mohli pro žáky a jejich domácí vzdělávání co nejefektivněji organizovat a naplňovat distanční výuku. Není sice možné ve všem vyhovět všem, ale hromadně získané informace umožní učitelům tuto výuku, její obsah a metody optimalizovat.
Dotazník je zaměřen .. na míru dovedností pro práci s ICT, na možnosti domácího přístupu, na pomoc a spolupráci rodičů, na obsah a podání pracovních listů, na časový program, na poměr školní práce vůči volnočasovému užití ICT, na spolupráci se spolužáky, na formu zpětné vazbyx od učitelů, na postupy řešení zadaných problémů, a další.
Zpracované výstupy jsou filtrovány dle ročníků, tříd, pohlaví, dle zkušenosti práce s ICT.
Každý evaluační nástroj je možné po dohodě upravit dle potřeb konkrétní školy.
Zpráva, kterou "podá" formativní evaluační nástroj (grafy a tabulky) obsahuje informace, dle kterých můžou lidé zlepšovat svou praxi tím, že se učí rozhodovat k činům podle určitých hledisek. Běžná evaluace je zaměřená na cíle i procesy, ale vidí je bez tzv. lidského faktoru. Formativní evaluace je k tomu zaměřená i na kvalitativní hlediska, vztažená k možnostem člověka. Díky nim můžeme snadněji implementovat naše záměry ve smyslu pokroku, užitku a dobra. Cyklus DMAIC služebně kopíruje cyklus PDCA, kde plánujeme, realizujeme, hodnotíme a vyhodnocujeme, co bychom mohli zlepšovat. Abychom mohli zlepšit svět, musíme současně "zlepšovat = vzdělávat" člověka, který nakonec definuje cíle, svými možnostmi zasahuje a tvaruje svět a nakonec posuzuje kvalitu. Komplementární indikátory © vnášejí do procesu regulace evaluační optiku, která pomáhá vidět problém a jeho řešení integrovaně, tedy jak z hlediska různých potřeb, cílů a přínosů, tak z hlediska smyslu a vůle, tedy realizačních schopností člověka (více hodnotová optika). |
Ukázka grafických výstupů z evaluačního dotazníku EDx.536 - Podmínky domácího vzdělávání žáků 2020/2021
(Upozornění: Komplementární indikátory© jsou chráněny patentovým právem.)
Výstupy jsou dále vyhodnoceny prostřednictvím analytické tabulky, která srovnává nejen míru zjištěných činností, ale také měření dle hodnotících (váhových) hledisek. Priorizace přinese srovnání o vzdělávacích potřebách a požadavku na jejich zlepšení. Všechny důležité výstupy jsou opatřeny analytickým komentářem. Evaluační analýza je škole k dispozici v barevném formátu pdf.
|
Uvedené evaluační nástroje pracují
pouze prostřednictvím aplikace
Portfolionet(c).