|
Uvedené evaluační nástroje pracují
pouze prostřednictvím aplikace
Portfolionet(c).
Evaluační nástroj pro žáky ZŠ a SŠ poskytující sebehodnocení v oblastech školních vzdělávacích a růstových zkušeností a sociálního souladu mezi žáky a ve vztahu k třídnímu učiteli. Evaluační nástroj využívá 25 komplementárních otázek, které hodnotí vzdělávání jako zážitek zkušenosti a spokojenosti. Pro školu a učitele je velmi přínosné opakované měření zkušenosti a sledování vývojového trendu nebo problematických období.
Zpráva, kterou "podá" formativní evaluační nástroj (grafy a tabulky) obsahuje informace, dle kterých můžou lidé zlepšovat svou praxi tím, že se učí rozhodovat k činům podle určitých hledisek. Běžná evaluace je zaměřená na cíle i procesy, ale vidí je bez tzv. lidského faktoru. Formativní evaluace je k tomu zaměřená i na kvalitativní hlediska, vztažená k možnostem člověka. Díky nim můžeme snadněji implementovat naše záměry ve smyslu pokroku, užitku a dobra. Cyklus DMAIC služebně kopíruje cyklus PDCA, kde plánujeme, realizujeme, hodnotíme a vyhodnocujeme, co bychom mohli zlepšovat. Abychom mohli zlepšit svět, musíme současně "zlepšovat = vzdělávat" člověka, který nakonec definuje cíle, svými možnostmi zasahuje a tvaruje svět a nakonec posuzuje kvalitu. Komplementární indikátory © vnášejí do procesu regulace evaluační optiku, která pomáhá vidět problém a jeho řešení integrovaně, tedy jak z hlediska různých potřeb, cílů a přínosů, tak z hlediska smyslu a vůle, tedy realizačních schopností člověka (více hodnotová optika). |
|
Uvedené evaluační nástroje pracují
pouze prostřednictvím aplikace
Portfolionet(c).