|
|
Uvedené evaluační nástroje pracují
pouze prostřednictvím aplikace
Portfolionet(c).
Motto: Chcete-li znát cestu, hledejte pravdu.
Pro naše klienty tvoříme potřebné analytické studie a evaluace s využitím patentované metodiky - komplementárních indikátorů.
Tím podporujeme adaptabilitu a rozvoj profesionality škol při zavádění kompetenčního modelu vzdělávání.
Ukázka: Výstupy evaluačního nástroje EDx.335 - včetně doporučení
Evaluační nástroj je určen pro podporu vytváření a optimalizace ŠVP.
Kompletní srovnávací analýza všech vzdělávacích cílů a jejich rozdělení do čtyř pedagogických kategorií: kognitivní, sociální, konstruktivistické a formativní.
Každá tabulka obsahuje průměrné skóre pro jednotlivé dimenze (K, V1–V4) a vybrané cíle s jejich odchylkami od průměru.
| Cíl výuky | K = Důležitost vzdělávacího cíle | V1 = Tohle má dělat škola nebo rodina | V2 = K tomu potřebuji lepší metodiky | V3 = K tomu potřebuji více času | V4 = K tomu potřebuji více zkušeností |
| Čtenářské dovednosti | 185,42 (+22%) | 122,91 (+46%) | 47,39 (+9%) | 62,15 (+5%) | 32,67 (-24%) |
| Cizí jazyky | 177,08 (+17%) | 139,45 (+65%) | 29,42 (-33%) | 39,07 (-34%) | 58,08 (+34%) |
| Zpracování informací | 175 (+15%) | 118,58 (+41%) | 65,38 (+50%) | 73,96 (+25%) | 49,22 (+14%) |
| Matematika pro praxi | 156,08 (+3%) | 101,51 (+20%) | 66,33 (+52%) | 79,87 (+35%) | 56,2 (+30%) |
| Přírodní zákonitosti | 149,57 (-1%) | 132,82 (+58%) | 34,9 (-20%) | 65,33 (+11%) | 43,24 (=Ø) |
| Historie lidstva | 145,7 (-4%) | 113,68 (+35%) | 43,05 (-1%) | 60,25 (+2%) | 52,77 (+22%) |
Průměrná důležitost (K): 164,81
Poznámka: Silná důležitost, ale často podprůměrná připravenost v metodikách (V2).
| Cíl výuky | K = Důležitost vzdělávacího cíle | V1 = Tohle má dělat škola nebo rodina | V2 = K tomu potřebuji lepší metodiky | V3 = K tomu potřebuji více času | V4 = K tomu potřebuji více zkušeností |
| Kolektivní spolupráce | 172,92 (+14%) | 126,77 (+50%) | 35,94 (-18%) | 40,9 (-31%) | 27,07 (-37%) |
| Etické hodnoty | 170,83 (+13%) | 31,72 (-62%) | 20,82 (-52%) | 34,38 (-42%) | 20,58 (-52%) |
| Pravidla chování | 164,53 (+9%) | 64,59 (-23%) | 32,3 (-26%) | 42,84 (-27%) | 22,35 (-48%) |
| Empatie | 160,41 (+6%) | 19,53 (-77%) | 27,85 (-36%) | 33,11 (-44%) | 16,14 (-63%) |
| Multikulturní společnost | 130,73 (-14%) | 54,56 (-35%) | 27,85 (-36%) | 39,98 (-32%) | 28,13 (-35%) |
Průměrná důležitost (K): 159,88
Poznámka: Vysoká důležitost, ale výrazný deficit ve zkušenostech (V4) a podpoře školy (V1).
| Cíl výuky | K = Důležitost vzdělávacího cíle | V1 = Tohle má dělat škola nebo rodina | V2 = K tomu potřebuji lepší metodiky | V3 = K tomu potřebuji více času | V4 = K tomu potřebuji více zkušeností |
| Samostatné učení | 185,38 (+22%) | 82,63 (-2%) | 51,66 (+19%) | 55,99 (-5%) | 32,2 (-26%) |
| Práce s chybou | 170,84 (+13%) | 103,77 (+23%) | 61,46 (+41%) | 72,13 (+22%) | 45,84 (+6%) |
| Vlastní zkušenost | 149,74 (-1%) | 68,92 (-18%) | 50,27 (+15%) | 42,71 (-28%) | 25,35 (-41%) |
| Badatelský přístup | 117,58 (-22%) | 129,51 (+54%) | 65,01 (+49%) | 88,88 (+51%) | 68,24 (+58%) |
| Tvořivost ve sporech | 139,37 (-8%) | 46,69 (-45%) | 37,59 (-14%) | 45,49 (-23%) | 35,94 (-17%) |
Průměrná důležitost (K): 152,98
Poznámka: Silná potřeba metodik (V2) a času (V3), ale často podhodnocená důležitost (K).
| Cíl výuky | K = Důležitost vzdělávacího cíle | V1 = Tohle má dělat škola nebo rodina | V2 = K tomu potřebuji lepší metodiky | V3 = K tomu potřebuji více času | V4 = K tomu potřebuji více zkušeností |
| Sebevědomí a identita | 147,92 (-2%) | 36,03 (-57%) | 27,85 (-36%) | 39,36 (-33%) | 25,7 (-41%) |
| Smysl života | 130,65 (-14%) | 19,78 (-77%) | 28,05 (-36%) | 44,79 (-24%) | 23,62 (-45%) |
| Iniciativa a odvaha | 126,57 (-17%) | 28,64 (-66%) | 28,05 (-36%) | 25,65 (-56%) | 23,27 (-46%) |
| Krizové situace | 158,33 (+4%) | 27,64 (-67%) | 36,99 (-15%) | 50,52 (-14%) | 37,59 (-13%) |
| Svoboda a odpovědnost | 158,2 (+4%) | 35,02 (-58%) | 26,26 (-40%) | 34,38 (-42%) | 20,89 (-52%) |
Průměrná důležitost (K): 144,33
Poznámka: Nízké skóre ve všech dimenzích kromě „K“, což ukazuje na zanedbanou oblast formativního rozvoje.
Návrhy konkrétních opatření pro zlepšení výuky ve čtyřech kategoriích: kognitivní, sociální, konstruktivistické a formativní.
Každý návrh vychází z datové analýzy a reflektuje oblasti, kde školy vykazují podprůměrnou připravenost nebo nedostatek podpory.
Identifikované slabiny: Nedostatek metodik (V2), časová náročnost (V3), proměnlivá zkušenost učitelů (V4)
Doporučená opatření:
Identifikované slabiny: Extrémně nízká podpora školy (V1), nedostatek zkušeností (V4), slabé metodiky (V2)
Doporučená opatření:
Identifikované slabiny: Nedostatek času (V3), slabá podpora školy (V1), nízká důležitost některých cílů (K)
Doporučená opatření:
Identifikované slabiny: Nejnižší skóre napříč všemi dimenzemi, zejména v podpoře školy (V1) a zkušenostech učitelů (V4)
K dispozici je dalších více než 50 evaluačních nástrojů.
| Formativní evaluační nástroje pro porozumění komplexnosti a pro kolektivní růstovou změnu |
|
Změnili jsme mentální model zpětné vazby a tím jsme zcela změnili sílu a užitek evaluace.
Formativní evaluační nástroje s komplementárními indikátory© jsou monitorovací, analytické nástroje ► pro řízení změn. |
Strategie nemohou být postaveny pouze na rozumových vizích a plánech. Jejich hlavním hybatelem je "lidský faktor", ať už ve formě schopností, postojů a motivace nebo také odporu. Proto součástí dobrých strategií musí být FORMATIVNÍ - EVALUAČNÍ ZPĚTNÁ VAZBA, užitá jako vstupní průzkum, průběžná evaluace nebo změřená a sdílená zkušenost.

Evaluace je důležitá, neboť je přirozenou součástí lidského rozhodování, podporuje reflektivní praxi a současně schopnost formativního učení.
Naše formativní evaluační nástroje jsou svými komplementárními indikátory© zaměřeny na analytický průzkum, implementaci strategií a plánů, mapování zkušeností a měření růstové změny.
Komplementární evaluační nástroje disponují jedinečnou optikou s indikátory WELL-BEINGU.

Chceme-li naši práci = "cíle a procesy" zlepšovat, potřebujeme k tomu získanou a sjednocenou spolupráci lidí. Jejich dovednosti, vůli a smysl. Pak tedy nezbývá, než do evaluace zahrnout i "znalost o hodnotách", která v běžné evaluaci paradoxně chybí, přesto, že by jim měla být vlastně zasvěcena. Vědomí hodnot (užitků, pokroku a dobra) nám totiž pomáhá nejen rozhodovat se, ale také optimalizovat cíle i procesy + kultivovat lidi.
Tato systémová aplikace používá speciální evaluační nástroje, které se dokážou ptát na důležité zdrojové síly a postoje lidí a jejichž sdílené uživatelství akceleruje zlepšovací proces a jeho efektivní implementaci.
Evaluační dotazníky s komplementárními indikátory © jsou formativní a optimalizační nástroje pro implementaci plánů a řízení změn.
Při existenci mnoha analyticko-evaluačních metod v jejich praxích lze z jistotou říci, že některé metody (dotazníky, rozhovory, SWOTky, PATky, studie, pozorování, .. atd.) mají ve své validitě a reliabilitě, rozdílném zorném úhlu a přesnosti různou vypovídací schopnost. Na pomyslné pyramidě dobrého důkazového užitku mají tedy rozdílnou váhu. Na některé se lze spolehnout jen za určitých podmínek, jiné jsou objektivní až ve vzájemné kombinaci a některé ukazují překvapivě přesný, ale úzký vypovídající obraz o zkoumané realitě. Pokud si vědecká praxe pomáhá tzv. meta-analýzami, pak chce čerpat informace z různých zdrojů a z různých pohledových úhlů, ale tak, aby konečný výběr byl široký a homogenní, a aby kombinačně dosáhla přesnější výstupní analýzy pro potřeby hlubšího pochopení problematiky a pro lepší rozhodování. Proto mají meta-analýzy i pro účely evaluace největší smysl, význam a váhu. Pokud má evaluační nástroj či metoda sama v sobě už zajištěn více hlediskový a přesto homogenní pohled na zkoumanou realitu, pak její použití má nejen velkou váhu, ale i velký užitek. To všechno proto, aby bylo dosaženo co nejmenšího konfirmační zkreslení. Pokud evaluační nástroj pracuje s komplementárními indikátory©, pak má jeho použití téměř syntetický či meta-analytický význam a v důsledku také významný důkazní užitek.
Co určuje vysokou užitnou kvalitu našich evaluačních nástrojů?
- schopnost vidět projektovou strategii v komplexitě
- využití kvantitativně-kvalitativní evaluační optiky = formativní design
- zanedbatelné zkreslení přenosu respondovaného výběru
- multifaktorová optika mapovaných a měřených jevů a procesů
- mapování a měření tacitních znalostí a zkušeností aktérů
- volitelně filtrovaná priorizace síly sledovaných faktorů
- mapování implementačních potřeb, podmínek a procesů
- analyticko-syntetický portrét tzv. "lidského faktoru" = evaluace vidí empaticky
- zmapování a změření lidské realizační kapacity a motivace pracovníků
- překonání tradičních i konfrontačních SWOT, PAT a GAP .. analýz
- integrální pohled na korelace a komparace implementačních sil
- formát evaluačních výstupů podporuje kritické myšlení
- minimalizace konfirmačního zkreslení výstupních informací
- formativní a konstruktivistické využití analytických výstupů
- práce s evaluačními výstupy synergizuje řízení růstové změny
Evaluační zpětná vazba s formativní optikou umožňuje školám a učitelům být "nohama na zemi" a proto jít rozumně kupředu.


![]() |
1) Z obsahově objemného množství získaných dat a ukazatelů vám pomůžeme analyzovat a určit důležité místa a oblasti podstatné pro celkové zlepšení. |
![]() |
2) Citlivě a diskrétně uchopíme rizikové a kritické faktory kvality školy se záměrem efektivních skupinových a individuálních náprav. |
![]() |
3) Zpracováním případných zjištěných problémů do míry vzdělávacích potřeb vám pomůžeme obrátit případná rizika v příležitosti. |
![]() |
4) Podpoříme Vaše budoucí autoevaluační aktivity a doporučíme metody pro větší objektivnost a smysluplnost zjištění. |
![]() |
5) Vygenerujeme + analyzujeme evaluační výstupy, které mapují a portrétují metody a formy práce a učení, klima, time-management, komunikaci a motivaci lidí. |
![]() |
6) Společně tak vyhovíme požadavkům na profesní růst učitelů, co s nejmenšími náklady a přiměřenými nároky na lidi. |
![]() |
7) Naše klienty doprovázíme intervenčně i v dlouhodobé spolupráci. |
Ukázka jednoduchých komplementárních grafických výstupů. (Upozornění: Komplementární indikátory jsou chráněny patentovým právem.)
Tato forma komplementárních evaluačních výstupů umožňuje najít vhodné oblasti plošných a lokálních změn a také místa pro delegování úkolů a/nebo jejich řízení.
Výstupy z evaluačního dotazníku EDx.530 pro zmapování potřeb a efektivity domácího vzdělávání 04.2020


Pozn.: Grafické a tabulkové výstupy pro zákazníka jsou vždy doprovázeny větným komentářem i celkovou evaluační analýzou. Výstupní analytický komplet je pak k dispozici ve formátu pdf.

Pro podporu škol v profesním růstu jsme vyvinuli speciální evaluačně-priorizační nástroje tzv. Knihovny formativní praxe©, jejichž výstupy obsahují šablonovité implementační karty ve vícehlediskovém hodnotícím fóru vyjmenovaných cílů, opatření a intervencí. Prostřednictvím komplementárního hodnocení dojde v mapování potřeb a implementačních kapacit pedagogického sboru v zóně nejbližšího vývoje. Vybrané opatření a intervence lze realizovat v organizačním hledisku školního time-managementu. K této metodické službě poskytujeme souběžné poradenství. Nástroje KFP© podporují management a legitimní participaci učitelů na rovoji školy.
Každý nástroj KFP© pracuje současně s evaluačními hledisky WELL-BEINGU. (Žádejte více informací.)












Dotazník se souborem 24 komplementárních indikátorů, reflektujících dovednosti žáků k učení, k řešení problémů, k podnikavosti a tvořivosti, seberegulaci svého chování a jejich postojů k aktivitám, které škola používá k jejich rozvíjení. Dotazník reflektuje práci žáků 2.stupně v podmínkách a v době distančního vzdělávání. Nástroj využivá personální filtrace výstupních informací dle různých faktorů, např. předmětové časové dotace, filtrů děvčat a chlapců, určité třídy a nebo studijního oboru. V případě domácího - distančního vzdělávání se filtrace orientuje také na podmínky a specifika domácího vzdělávání. Výstupem je analytická sestava grafů a tabulek, vystihující kompetenční potence a schopnosti, jako je např. motivace žáků nebo učební užitek. Každý nástroj lze přizpůsobit škole nebo projektu na míru a na klíč.
Speciální, analyticko-priorizační a evaluační nástroj pro zmapování místních problematik a nosných cílů MAP. Více hledisková priorizace místních rozvojových a specifických oblastí. Evaluační nástroj využívá komplementární matice pro rozložení realizačních, organizačních a implementačních sil aktérů Místního akčního plánu. Výstupem je analytická sestava grafů a tabulek k podpoře projektové strategie. Každý nástroj lze přizpůsobit projektovým rozměrům a specifikám na míru a na klíč.
Smyslem evaluačního dotazníku je získat důležité informace pro učitele, aby mohli pro žáky a jejich domácí vzdělávání co nejefektivněji organizovat a naplňovat distanční výuku. Není sice možné ve všem vyhovět všem, ale hromadně získané informace umožní učitelům tuto výuku, její obsah a metody optimalizovat.
Dotazník je zaměřen .. na míru dovedností pro práci s ICT, na možnosti domácího přístupu, na pomoc a spolupráci rodičů, na obsah a podání pracovních listů, na časový program, na poměr školní práce vůči volnočasovému užití ICT, na spolupráci se spolužáky, na formu zpětné vazbyx od učitelů, na postupy řešení zadaných problémů, a další.
Zpracované výstupy jsou filtrovány dle ročníků, tříd, pohlaví, dle zkušenosti práce s ICT.
Každý evaluační nástroj je možné po dohodě upravit dle potřeb konkrétní školy.
Evaluační nástroj zaměřený na měření růstové změny (pokrok, užitek, dobro) v přípravě a dosahování akčních a strategických cílů v území MAP. Nástroj je postaven jako komplexní pohled na přípravu strategie v oblasti rolí, komunikace, organizace, metodik a cílů. Obsahuje 32 komplementárních indikátorů© jejichž aglomerované respondentní výstupy pomohou optimalizovat realizační kapacitu aktérů MAP. Každý evaluační nástroj je možné upravit nebo doplnit na míru a na klíč konkrétním potřebám MAP.
Speciální evaluačně analytický nástroj pro měření a mapování postojového nastavení mysli (smysl + vůle), podporujícího myšlení a učení žáků. Nástroj používá respondentní baterie s váhovými indikátory, zaměřené na různé míry potřebnosti zlepšení a kvalitativním průzkumem umí poskytnout preference pro užitečné směřování didaktiky. Učitelé získají priorizační analýzu s grafy a tabulkami, včetně analytických komentářů. Dle změřeným indikacím vznikne obraz o postojích (smyslu a vůle), tedy realizačních kapacitách kolektivu třídy nebo školy.
Každý evaluační nástroj lze přizpůsobit škole nebo projektu na míru a na klíč.
Formativní evaluační nástroj se dívá na kvalitu vztahového souznění a spolupráce učitelů v ZUŠ. Všímá si organizace, komunikace, vzájemné kolegiální, podpory, konstruktivních i etických prvků v interakci s žáky. Neopomíjí ani organizační složku výuky, která není oddělena od motivace a didaktiky. Pomocí komplementárních indikátorů vytváří proporční obraz o potřebách, činech, dopadech a postojích, které mají na klima ve ZUŠ zásadní vliv.
Užitky evaluačního nástroje
- analytický pohled na míru vztahů a spolupráce
- 35 evaluačních otázek + 2 váhy
- nastavená hledisková a faktorová filtrace
- váhové komplementárníindikátory©
- analytický tabulkový a grafický výstup
- evaluační analýza pro vedení školy
Analyticko-evaluační nástroj pro školu s víceúčelovým použitím + evaluační analýza pro školu.
Mapuje a měří zkušenost, jako východisko rozvojových potřeb školy a učitelů.
Pracuje s váhovými indikátory, podporujícími dobré rozhodování.
Individuální nastavení indikátorů - cílu vzdělávání dle zaměření školy.
Užitky evaluačního nástroje
- analytický pohled na míru vztahů a spolupráce
- 35 evaluačních otázek + 4 váhy
- nastavená hledisková a faktorová filtrace
- váhové komplementárníindikátory©
- analytický tabulkový a grafický výstup
- evaluační analýza pro vedení školy
Speciální evaluační nástroj s komplementárními optikou a 36 indikátory, který priorizuje a vyhodnocuje rozvojové potřeby učitelů ve vztahu k jejich edukačním dovednostem a pro digitální prostředí. Prostřednictvím shlukové analýzy zmapuje důležité oblasti rozvoje, rozvojová opatření a realizační kapacitu učitelů.
Indikační optika:
- profesní zapojení učitelů (8)
- digitální zdroje a edukační obsahy (7)
- výuka a podpora učení žáků (12)
- podpora rozvoje digitálních kompetencí (9)
Speciální evaluační a priorizační nástroj pro změření předpokladů dočasného nebo trvalého udržení aktivit akčních plánů. Nástroj se zaměřuje na podmínkové, procesní a cílové aspekty. Výstupním obrazem je přehled komplementů, zajišťujících udržitelnost. Aktéři a manažeři MAP získají proporcionální mapu implementačních aspektů všech zadaných intervencí, které mohou rozlišit podle jejich efektivity či dobré praxe. V důsledku mohou zajišťovat a nebo zlepšovat svůj strategický rámec a jeho opatření. Současně mohou identifikovat aktivity, které podporují růstové myšlení aktérů.
Každý evaluační nástroj lze přizpůsobit škole nebo projektu na míru a na klíč.
Evaluační nástroj pracující v aplikaci Portfolionet(c) jehož úkolem je zmapovat realizační a implementační kapacitu školy v 18 důležitých oblastech jejího rozvoje. Dotazník je zaměřen na atributy SWOT, realizační kapacitu školy, motivaci pracovníků a time-management.
Užitky evaluačního nástroje:
- analytický obraz rozvojových potřeb učitelů + SWOT
- pohled na 18 klíčových oblastí školy z hlediska potřeb
- optimalizace Akčního plánování
- proporcionalita motivace učitelů
- faktorová a personání filtrace zvolených kritérií
- formativní evaluační optika s proporčním obrazem
- priorizovaný tabulkový a grafický výstup
- analýza pro vedení školy
- smysluplnost a užitek reflexe
- filtrace výsledků "více a méně zkušených" učitelů
Evaluačn
í nástroj se dívá na kvalitu vztahového souznění a spolupráce žáků ve výuce i ve škole. Všímá si konstruktivních i etických prvků v interakci mezi žáky a učiteli. Neopomíjí ani organizační a manažerskou složku výuky, která není oddělena od didaktiky. Pomocí komplementárních indikátorů© vytváří obraz o potřebách, činech, dopadech a postojích, které mají na kvalitu klimatu zásadní vliv a které ji prokazují. Každý evaluační nástroj lze přizpůsobit škole nebo projektu na míru a na klíč.
Speciální evaluační nástroj s nastavitelnými indikátory, který vyhodnocuje časovou a užitkovou optimálnost nastavení Strategického rámce akčního plánu.
Prostřednictvím shlukové a faktorové analýzy zmapuje důležité faktory a cíle implementace a realizační kapacitu hlavních aktérů v kontextu zkušeností v území.
Nejlepší strategie je taková, která počítá se skutečným potenciálem lidí.
Užitky evaluačního nástroje - MAP.017 - speciální nástroj pro cíle a priority SR - počet indikátorů dle MAP - analytický obraz manažerských potřeb - formativní evaluační optika - 2 váhy - faktorová filtrace dle zvolených kritérií - analytický tabulkový a grafický výstup - evaluační analýza pro vedení projektu
Evaluační nástroj pro žáky ZŠ a SŠ poskytující sebehodnocení v oblastech školních vzdělávacích a růstových zkušeností a sociálního souladu mezi žáky a ve vztahu k třídnímu učiteli. Evaluační nástroj využívá 25 komplementárních otázek, které hodnotí vzdělávání jako zážitek zkušenosti a spokojenosti. Pro školu a učitele je velmi přínosné opakované měření zkušenosti a sledování vývojového trendu nebo problematických období.
Speciální evaluační nástroj pro zmapování organizačních aktivit akčních plánů. Nástroj se zaměřuje na procesní a cílové aspeky řízení, na komunikaci, informovanost a sdílení praxe. Výstupním obrazem je přehled komplementů (činů + cílů + užitků + udržitelnosti). Manažeři MAP získají proporcionální mapu důležitosti cílů, kvalitativních prvků a aspektů manažerského řízení. V důsledku mohou zlepšovat či jinak implementovat svůj strategický rámec. Každý evaluační nástroj lze přizpůsobit škole nebo projektu na míru a na klíč.
Užitky evaluačního nástroje - MAP.049
- mapa kvalit a účinků projektových aktivit
- evaluační obraz 45 indikátorů
- analytický obraz rozvojových potřeb cílových skupin
- mapování užitku, pokroku a efektivity MAP
- formativní evaluační optika - 4 váhy
- faktorová filtrace dle předvolených kritérií
- analytický tabulkový a grafický výstup
- evaluační analýza pro vedení projektu
Dotazník zaměřený na rodiče, jejich potřeby ve vztahu ke vzdělávání dětí, na jejich zkušenosti a postoje ke škole a učitelům. Výstupem a užitkem pro školu je priorizovaný přehled názorů, potřeb a zkušeností, které přinseou větší soulad ve spolupráci rodiny a školy. Dotazník používá analytické filtrovací baterie, které v důsledku přinesou přehled o faktorech, které mají vliv na větší zájem o rozvoj dítěte a lepší komunikaci rodičů se školou. Dotazník využívá anonymizovaných uživatelských účtů - response je tedy anonymní.
Každý evaluační nástroj lze přizpůsobit škole nebo projektu na míru a na klíč.
Speciální analytický nástroj pro priorizaci manažerských rozhodnutí ve škole. Nástroj používá respondentní baterie s váhovými indikátory, zaměřené na různé důležitosti cílů, pracovních aktivit a potřeb a kvalitativním průzkumem umí poskytnout preference pro užitečné a vyvážené směřování pracovního úsilí. Management školy získá priorizační analýzu s grafy a tabulkami. Dle síly indikace vznikne obraz o směru a realizačních silách kolektivu.
Každý evaluační nástroj lze přizpůsobit škole nebo projektu na míru a na klíč.
Mapování edukační činnosti s dopadem na 3 druhy motivace - výkonovou, sociální a poznávací. Smyslem měření je zjistit proporcionalitu těchto tří druhů motivací mezi žáky. Tomu však odpovídá pedagogický přístup, který buď inklinuje k fixnímu myšlení u výkonové motivace a k tvořivějšímu - rústovému stylu myšlení u motivace zaměření na poznání a vztahy. Dotazník využívá komplementárních indikátorů a faktorové filtrace pro mapování + analýzu příčin a možností edukačního zlepšení. Podává obraz o proporcionalitě interakcí, tak jak ji vnímají samotní žáci. Každý evaluační nástroj lze přizpůsobit škole nebo projektu na míru a na klíč.
Formativní evaluační nástroj pracující v aplikaci Portfolionet(c) jehož úkolem je zmapovat efektivitu (i případná slabá místa) projektu MAP v klíčových oblastech jeho implementace. Nástroj pracuje s priorizací užitečností aktivit a dopadů, pomocí komplementárních indikátorů váží strategické oblasti, akční cíle i organizační procesy. Nástroj je vždy přizpůsobován pro určitý Strategický rámec MAP dle potřeb RT MAP.
Užitky evaluačního nástroje:
- analytický obraz rozvojových potřeb, užitku a pokroku škol
- pohled optikou užitku a pokroku na akční cíle MAPu
- optimalizace Akčního plánování + Strategického rámce
- proporcionalita motivace a realizační kapacity aktérů
- faktorová filtrace dle zvolených hledisek a kritérií
- patentovaná formativní evaluační optika
- kvantitativně-kvalitativní obraz
- tabulkový a grafický výstup + analýza pro vedení projektu
Evaluační nástroj s podrobnou SWOT analýzou pracovních oblastí školy, který prostřednictvím "vážených" faktorů umí odpovědět na otázky realizačních příležitostí, silných a slabých stránek, či případného pracovního nebo existenčního ohrožení. Nástroj využívá metody komplementárních indikátorů, které umí důmyslně měřit a kontigenčně srovnávat postoje respondentů. SWOT analýza tak poskytuje plastický obraz o realizačních možnostech týmu.
Evaluační dotazník EDx.113 je navržen tak, že pro 20 oblastí zjišťuje intenzitu minulé činnosti + pro 20 oblastí důležitost budoucích opatření a současně "váží" jejich SWOT. Výsledkem je priorizovaná SWOTmapa, prezentovaná v kontingenční tabulce i prostřenictvím pásových grafů.
Nástroj využivá také personální filtrace dle hledisek mužů-žen, dle zkušenostních kapacit lidí a dle oborových zaměření. Každý evaluační nástroj lze přizpůsobit škole nebo projektu na míru a na klíč.
Speciální analytický nástroj pro priorizaci rozvojových potřeb pedagogických pracovníků. Nástroj používá respondentní baterie s váhovými indikátory, zaměřené na různé důležitosti potřeb a cílů (hodnoto-tvorné cíle), pracovních aktivit (hodnoto-tvorné aktivity) a potřeb a kvalitativním průzkumem umí poskytnout preference pro užitečné a vyvážené směřování pracovního úsilí. Management školy získá priorizační analýzu s grafy a tabulkami. Dle síly indikace vznikne obraz o směru a realizačních silách kolektivu. Každý evaluační nástroj lze přizpůsobit škole nebo projektu na míru a na klíč. Užitky evaluačního nástroje - diferenční analytický obraz rozvojových potřeb učitelů pro realizaci kompetenčního modelu - 22 evaluačních otázek + 3 váhová hlediska - volená hledisková a faktorová filtrace - váhové komplementární indikátory© - analytický tabulkový a grafický výstup - evaluační analýza pro vedení školy
Speciální evaluační nástroj s vícehlediskovým hodnocením, určený pro pedagogické pracovníky MŠ, zaměřený na edukační cíle a procesy, jehož účelem je zmapovat a priorizovat aktuální realizační kapacitu pro zlepšení vzdělávací kvality v rukou učitelů.
Mapování a priorizace je zaměřena na emoční, sociální a kognitivní činnosti a cíle v MŠ a případnou spolupráci s rodiči. Pomocí komplementárních indikátorů© vytváří obraz o důležitostech, potřebách a postojích, které mají zásadní vliv na kvalitu edukace v MŠ a které poukazují na rozvojové potřeby pedagogů a nepřímo i na naplňování techto činností a cílů. Každý evaluační nástroj lze přizpůsobit škole nebo projektu na míru a na klíč.
Analyticko-evaluační nástroj, zaměřený na kvalitu a rezervy týmové spolupráce ve škole. Nástroj je vhodný i pro MAP, neboť přináší obraz o fungování jakékoli spolupracujcí skupiny. Poskytne odpovědi na otázky, kde jsou slabá či silná místa spolupráce a komunikace. Nástroj využivá také zvolené personální filtrace dle mužů-žen, dle zkušenostních kapacit lidí a dle oborových zaměření.
Každý evaluační nástroj lze přizpůsobit škole nebo projektu na míru a na klíč.
Speciální analytický, hladinově standardizovaný nástroj pro zjištění obrazu o stylu a kultuře manažerského řízení školy. Nástroj používá respondentní baterie s váhovými indikátory, zaměřené na různé kulturní oblasti, a vícečetným kvalitativním průzkumem (4 váhy) umí poskytnout informační zprávu o kvalitě řízeného-vedeného kolektivu a jeho pracovního úsilí. Management školy získá priorizační analýzu s grafy a tabulkami. Dle síly indikace vznikne obraz o směru a realizačních silách kolektivu, včetně kapacity tzv. "růstového myšlení" učitelů, která podporuje jejich kompetentnost.
Každý evaluační nástroj lze přizpůsobit škole nebo projektu na míru a na klíč.
Analyticko-evaluační nástroj pro školy, zaměřený na hledání a upřesnění vize a mise školy, na její hlavní cíle a aktivity k jejich naplnění. Indikační otázky hledají mezi učiteli názorovou shodu v několika realizačních cílech, cestách a jejich podmínkách, včetně rozvojových potřeb učitelů. Dotazník s komplementárními indikátory má bohatší způsob dotazování, prostřednictvím něhož můžeme lépe sdělit svůj názor a postoj a následně lépe vidět celistvější obraz o realitě. Tím vidí věci jak kvalitativně, tak kvantitativně. Tento nástroj zároveň kombinačním způsobem zjišťuje tzv. růstové nastavení mysli. Evaluačním výstupem je analytická sestava komplementárních grafů a tabulek, vystihující proporcionalitu směřování školy a kapacitu realizačních sil pedagogického týmu je např. motivace, ochoty ke spolupráci s ostatními, tah k inovacím či zlepšování, a pod.
Každý evaluační nástroj lze přizpůsobit škole nebo projektu na míru a na klíč.
Formativní evaluační nástroj se dívá na kvalitu vztahového souznění a spolupráce žáků ve výuce. Všímá si komunikace, vzájemné žákovské podpory, konstruktivních i etických prvků v interakci mezi žáky. Neopomíjí ani organizační složku výuky, která není oddělena od motivace a didaktiky. Pomocí komplementárních indikátorů vytváří proporční obraz o potřebách, činech, dopadech a postojích, které mají na klima ve třídě zásadní vliv.
Užitky evaluačního nástroje
- analytický pohled na míru rozvoje a postoje k rozvíjení kompetencí
- 35 evaluačních otázek + 2 váhy
- nastavená hledisková a faktorová filtrace
- váhové komplementárníindikátory©
- analytický tabulkový a grafický výstup
- evaluační analýza pro vedení školy
Model sebeučící se organizace je velmi efektivním pracovním uspořádáním, které dovoluje svým členům tvořivost, autonomii i odpovědnost, včetně vzájemného vytváření komunikačních, organizačních a metodických podmínek. Lidé, zapojení v tomto modelu se navzájem od sebe přirozeně učí ze vzájemně sdílené zkušenosti a také společně pečují o klima organizace. Potřebnou podmínkou je přítomnost průběžné reflexe a formativního managementu, který dokáže delegovat úkoly a oceňovat práci a její dopady.
Užitky evaluačního nástroje: EDx.273
- analytický obraz organizačních, rozvojových a sociálních zkušeností učitelů - obraz 28 pracovních interakcí učitelů + 3 váhy - faktorová a kontextová filtrace zvolených kritérií - vícehledisková, formativní evaluační optika - analytický tabulkový a grafický výstup - analýza pro vedení školy
Evaluační nástroj, mapující dovedností učitelů v konstruktivistickém modelu vzdělávání. Dovednosti komunikace, práce s kolektivem, organizace edukační práce, dovednosti psychodidaktiky pro použití konstruktivismu, dovednosti facilitace žákovské reflexe.
Užitky evaluačního nástroje - MAP.277
- mapa 28 sociálních, ovlivněných interakcí
- analytický obraz různých lidských postojů
- formativní evaluační optika - 2 váhy
- portrét týmové realizační kapacity
- volitelná faktorová filtrace
- analytický tabulkový a grafický výstup
- evaluační analýza pro vedení školy
Speciální dotazník s formativní optikou, se souborem indikátorů, reflektujících postoje žáka k organizačním, vzdělávacím a výchovným složkám školy. Součásti evaluačního měření je také vliv rodiny a vliv osobnosti učitele. Evaluační nástroj může využít také různé faktorové a personální filtrace dle pohlaví, určité třídy a nebo studijního oboru, nebo také filtrace dle potřeb žáků či jejich zkušeností. Výstupem je analytická sestava komplementárních grafů a tabulek, vystihující proporcionalitu žákovských zkušeností, jako je např. motivace žáků, ochoty ke spolupráci s ostatními nebo nebo také vlastní učební pokrok či užitek. Každý nástroj lze přizpůsobit škole nebo projektu na míru a na klíč.
Kompetenční model, odpovídající projektovému uchopení vyžaduje práci se zlepšovasnou zkušeností. Zkušenost je vždy kontextová, neboť naše dovednosti se ujmou a uplatní jinak v různě disponovaném - připraveném prostředí. Jde nejen o materiální a organizační podmínky, ale také sociální dorozumění s druhými lidmi, o návyky a empatii. Pokud tedy máme pochopit zkušenost, musíme ji vidět projektově = komplementárně. Nejlépe pochopitelný obraz o kompetentnosti získáme tak, že zjišťujeme priorizovanou tzv. "implementační zkušenost", která vypovídá prostřednictvím response skrze rozvojové potřeby aktérů, jejich činnostní úsilí a nakonec i jeho dopad.
Užitky evaluačního nástroje FED.309
- analytický obraz edukačních metod
- vícehledisková, formativní evaluační optika
- obraz 32 edukačních interakcí + 3 váhy
- podmínková a faktorová filtrace zvolených kritérií
- analytický tabulkový a grafický výstup
- analýza pro vedení školy
Evaluační dotazník reflektující samotnou reflexi, tedy užívání zpětné vazby, která je pokládána za významnou část kompetenčních edukačních procesů. Její užití posiluje rozvoj zkušeností a kompetencí, schopnost hledat smysl a nasazovat vůli. Indikátory dotazníku jsou v podstatě nápovědou jak reflexi provádět a jaký smysl a užitek v ní hledat. Výstupem je analytická sestava priorizovaných komplementárních grafů a tabulek, vystihující proporcionalitu žákovských zkušeností, jako je např. motivace žáků, ochoty ke spolupráci s ostatními, práci s chybou nebo nebo také vlastní učební pokrok či užitek. Tento evaluační nástroj pracuje s hodnotícími hledisky well-beingu.
Každý evaluační nástroj lze přizpůsobit škole nebo projektu na míru a na klíč.
Evaluační nástroj pro školu s víceúčelovým použitím + evaluační analýza pro školu.
Mapuje a měří zkušenost, jako východisko rozvojových potřeb školy a učitelů.
Pracuje s váhovými indikátory, podporujícími dobré rozhodování.
Individuální nastavení indikátorů - cílu vzdělávání dle zaměření školy.
Výstupním formátem je meta-informační optika.
Nástroj a jeho analytické výstupy využívají funkci komplementárních indikátorů ©, aby se mohly dívat na zkoumané jevy, procesy nebo potřeby z více hodnotících hledisek. Výstupem je přehledná, seřazená řada grafů, dle porovnávajících vybraných hledisek a také analytická tabulka, zachycující proporční sílu potřeb a hodnotících faktorů, dle kterých se dá spolehlivě rozhodovat, co má škola řešit a jaké to má priority. Management školy tak získá proporční portrét dovedností učitelů a postojů (motivací) k jejich uplatnění. Součásti služby je slovní analýza evaluačních výstupů.
Nástroj mapuje edukační události, které podporují formativní styl výuky. To znamená, že zaznamenává názory a postoje žáků tak, aby zachytil ucelený obraz edukace nejen v tom, co se ve výuce děje, ale také o tom, co to pro žáky cílově a významově (cílotvorně) znamená. Komplementární indikátory jsou nastaveny v optice dosažení cíle, užitku, motivace a podpory spolupráce. Výstupem evaluační služby jsou přehledné grafy + analytické tabulky, uspořádané dle různých hledisek a vyjadřující proporcionalitu zjištěných hodnot..
Každý evaluační nástroj lze přizpůsobit škole nebo projektu na míru a na klíč.
Důležitý evaluační nástroj pro fungování projektů, využívajících komplementárních indikátorů, zaměřených na akčními plány (ŠAP, MAP, KAP), jejich strategie a implementace těchto strategií. Výstupem je analytická sestava priorizovaných komplementárních grafů a tabulek, vystihující proporcionalitu rozvojových potřeb, personální připravenosti, kvality konektivity profesních sítí, organizační připravenosti a zajištění, míru prevence obtížných míst a oblastí. Zjištená hodnotová proporcionalita ukazuje na nejslibňješí místa strategie a její implementace. Každý evaluační nástroj lze přizpůsobit škole nebo projektu na míru a na klíč.
Užitky evaluačního nástroje - MAP.411
- mapa SR pro účely MAP nebo KAP
- priorizace projektových cílů
- analytický obraz rozvojových potřeb učitelů
- formativní evaluační optika - 4 váhy
- faktorová filtrace dle zvolených kritérií
- analytický tabulkový a grafický výstup
- evaluační analýza pro ŘV + RT
Evaluační nástroj a služba směřuje ke změření a zmapování zkušenosti žáků s výukou, která učí rozvíjet dovednosti řešení různých problémů. Komplementární indikátory jsou nastaveny v optice dosažení cíle, užitku, motivace a podpory spolupráce. Výstupem evaluační služby jsou přehledné grafy + analytická tabulka vyjadřující proporcionalitu žákovské zkušenosti, včetně proporčně zastoupených postojů k učení.
Každý evaluační nástroj lze přizpůsobit škole nebo projektu na míru a na klíč.
Málo kdo si uvědomuje, že kompetence nelze měřit a klasifikovat přímo, ale jen jako osobní zkušenosti v pracovním či učebním kontextu. Tedy i na pozadí rozdílných podmínek. Proto je vhodnější měřit, vyhodnocovat a srovnávat postoje k edukačním činnostem, které rozvíjejí naši zkušenost, nebť postoje nám umožňují pochopit, co má účinnost a co je potřeba zlepšit nebo změnit.
Více informací k principům formativní evaluace najdete - zde.
Dotazník se souborem indikátorů, reflektujících tvořivé složky žáků a jejich postojů k aktivitám, které škola používá k jejich rozvíjení. Nástroj využivá také personální filtrace dle děvčat a chlapců, určité třídy a nebo studijního oboru. Dotazník je díky bohatšímu způsobu dotazování citlivý k řadě důležitých faktorů, ovlivňující budování kompetencí. Každý nástroj lze přizpůsobit škole nebo projektu na míru a na klíč. Výstupem je analytická sestava grafů a tabulek, vystihující kompetenční potence a schopnosti, jako je např. motivace žáků nebo učební užitek.
Málo kdo si uvědomuje, že kompetence nelze měřit a klasifikovat přímo, ale jen jako osobní zkušenosti v pracovním či učebním kontextu. Tedy i na pozadí rozdílných podmínek. Proto je vhodnější měřit, vyhodnocovat a srovnávat postoje k edukačním činnostem, které rozvíjejí naši zkušenost, nebť postoje nám umožňují pochopit, co má účinnost a co je potřeba zlepšit nebo změnit.
Dotazník se souborem indikátorů, reflektujících dovednosti žáků k učení, seberegulaci svého chování a jejich postojů k aktivitám, které škola používá k jejich rozvíjení. Nástroj využivá personální filtrace výstupních informací dle různých faktorů, např. předmětové časové dotace, děvčat a chlapců, určité třídy a nebo studijního oboru. Výstupem je analytická sestava grafů a tabulek, vystihující kompetenční potence a schopnosti, jako je např. motivace žáků nebo učební užitek. Každý nástroj lze přizpůsobit škole nebo projektu na míru a na klíč.
Málo kdo si uvědomuje, že kompetence nelze měřit a klasifikovat přímo, ale jen jako osobní zkušenosti v pracovním či učebním kontextu. Tedy i na pozadí rozdílných podmínek. Proto je vhodnější měřit, vyhodnocovat a srovnávat postoje k edukačním činnostem, které rozvíjejí naši zkušenost, nebť postoje nám umožňují pochopit, co má účinnost a co je potřeba zlepšit nebo změnit.
|
|
Uvedené evaluační nástroje pracují
pouze prostřednictvím aplikace
Portfolionet(c).